Moederschip

Over het moederschap in rustig kabbelende golven en in woelige waters

De Zoon kwebbelt (2)

Hang de vlaggen uit! Het is tijd voor een tweede editie van de uitspraken van De Zoon. Hij zegt eigenlijk bijzonder weinig fout en babbelt al op hetzelfde niveau als zijn zus (wie heeft ooit die fabel uitgevonden dat een tut een grote impact heeft op de taalontwikkeling?)

Het is hilarisch om sommige dingen uit dat kleine mondje te horen rollen, je hoort hem soms echt nadenken over de juiste woorden. Een bloemlezing:

  • “Hei ho, hei ho. Jij krijgt geen cadeau.”
  • “Kijk daar in de lucht! Een vogel heeft daar kaka gedaan.” (Hij bedoelde kleine, witte wolkjes).
  • Als hij zelf weet dat hij iets aan het doen is dat niet mag en hij hoort mij aankomen, zegt hij: “Mama! Pottendorie!”
  • Papa: “Wat is jouw familienaam”? We moeten een beetje helpen: “Vand…” Hij: “Van de crèche!”
  • Hij was aan het gapen en ik keek naar hem: “Ik ben maar alsof moe hoor, ‘t is niet echt.”
  • “Moet die kous links of rechts?”
  • Ik: “Nee die olie is niet voor in bad jongen, die is om te koken.” “Maar is toch lijfolie mama?” #smartypants
  • “Uitblazen en inblazen”.
  • “Papa trol” (paw patrol)
  • “Ik zal die doos wel dragen mama, die is te zwaar voor jou.”
  • Zus: “Wat wil jij later worden? “Een buurman.” Ik denk dat dat sowieso wel in orde komt met die afschaffing van de woonbonus jongen.
  • “Ik heb goed gepasopt hoor.”
  • “Jij droevig? Ik jou roosteren.” (Smelt)
  • Toen hij afscheid nam op de crèche: “Daaag, ik ga jullie nooit meer zien want ik ga naar school. Daaaag, tot morgen!”
  • “Oh mijn koud!” (heeft hij sowieso van zijn metie) #omg
  • Mama: “Voor wie heb je die tekening gemaakt?” “Voor Lullie” (Het was dus voor ons).
  • De klas is verdeeld in jongens en kindjes.
  • Mama: “Niet verklappen wat wij voor papa zijn verjaardag gekocht hebben he!” Hij: “Jawel, ik ga het verklappen.” Waarop hij in zijn handen klapt.

Za-lig toch!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *